måndag 21 december 2009

Det här med självförverkligandet.

"Plötsligt vill trendiga bloggtjejer som Underbaraclara och Niotillfem laga perfekt glaserade muffins ur mormors kokbok och sy lapptäcken och väggbonader, snarare än att gå ut och festa och förverkliga sig själva."
-

...skrev Isabelle Ståhl på Expressens debattsida. Hon verkar inte tycka om den så kallade "husmorstrenden" som tydligen sveper över vårt land och får tjejer att intressera sig för typ bakning.
-
Vad jag både ogillar och inte förstår mig på är att "festa" och "förverkliga sig själv" alltid nämns i samma mening. Vad har alkohol med självförverkligande att göra?
Mina erfarenheter säger mig nämligen att man blir allt annat än sitt förverkligade sanna jag om man super sig full.

1 kommentar:

  1. Åh, vad skönt att du bloggar igen. så att man åtminstone vet att det finns en trygg och säker punkt mitt ute i internetvärlden;)

    SvaraRadera